Thursday, 1 November 2012

Makanan TOP 5...

Posted by Asyraf Muslim on 14:30

Terdapat banyak jenis makanan diserata dunia...saya akan menyenaraikan 5 dahulu makanan terbaekkkkk punyalah...



Fugu

Sejenis makanan yang dibuat daripada ikan beracun dan sangat berbahaya jika dimakan...berasal daripada jepun.Hanya chef yang 2- 3 tahun berlatih untuk menyediakan makanan ini  sahaja dapat meyediakan makanan ini...dahsyat gilerrrr try la kalau nak rasa..




Sanakiji

Alah biasalah makanan-makanan jepun seperti ini..berlambak kat Malaysia  setakat ikan mentah bercampur dengan nasi biasa jer...Kalau nak pergi cari  Tesco pun ada takpun Jusco.Itu kalau nak jadi orang jepunlah tettapi kalau nak jadi orang Korea kena makan Sanakaji iaitu makanan yang masih hidup bergerak-gerak lagi dalam pinggan..try lah angkat kalau x caya..




Balut

sesetengah dah pernah tengok gambar ini...sadis betol la itik yang baru nak menentas dah dijadikan makanan. Makanan ini sangat terkenal di Filipina.Katanya untuk meningkatkan tenaga batin dan menampakkan kejantanan..macam2




Casu Marzu (Cheese ulat)

Eeee yuks...biasa orang suka makan cheese yang pelik dan creepy ini orang Italy..dalam cheese ini ada serangga,larva dan ulat-ulat yang sangat comel..Mengikut diorang benda-benda tu dimasukkan untuk meningkat kadar fermentasi (kaedah untuk buat cheese) dan menyedapkan lagi rasaya...orang yang tak biasa makan akan mengatakan stoking aku yang tak basuh sebulan lagi wangi dari ini cheese..



Kopi Luwak

Antara kopi yang termahal di dunia..cara pembuatan sangat jijik dann kotor. bagi musang makan biji kopi lepas tu tunggu musang berakkk kutip seterusnya basuh,lap-lap sikit selepas tu bancuh dengan air panas siap sudahhh..senang jer

0 comments:

Post a Comment

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site

 
  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...